A penetráció növelésében nagy szerepe lehetne az attitűdök formálásának, amiben a médiának főszerepet kellene játszania. Tegnap Pintér Róbert blogján
beszámolt egy konferenciáról, ahol Détár Enikőt faggathatta arról, milyen érzés digitális analfabétának lenni. A tegnapi postunk és
vitánk szempontjából nagyon fontos az alábbi megfigyelése:
A másik pedig, hogy mennyire feszeng ma már egy celeb, ha kiderül, hogy digitális analfabéta, bár ott még nem tartunk, hogy ezt elrejtegetné.
Vagyis látszik már valamilyen
attitűdváltozás nyoma, amire annak a bizonyos "kognitív harcnak" kellene koncentrálnia. Például több ilyen nyilvános beszélgetéssel olvasottabb (bulvár) orgánumokban. Én egyre kevésbé lelkes Győzike-show rajongó vagyok, de nagyon haragszom arra, hogy a műsorban mindössze egyszer lehetett számítógépet látni, akkor is a nagyobbik lány anyázott vele, mert nem ment a játéka. A hasonló műsorok készítőinél lobbizni kellene, hogy a forgatókönyvben (és a cselekményben) pozitív szerepet kapjon az internet is.